Boekreview partime junkie

0

Ik heb nog nooit drugs gebruikt, maar om de een of andere reden word mijn interesse altijd gewekt over verhalen die over drugs gaan. Zo las ik in de Cosmopolitan het verhaal van Renee; die 6 jaar lang verslaafd was aan GHB. Toen ik dit stukje gelezen had wilde ik het boek perse lezen. Mijn collega kocht het boek en ik was de eerste die het boek wilde lenen.

Toen ik het boek aan het lezen was kwam ook naar voren dat Wim Kieft bijna 20 jaar verslaafd is geweest aan cocaïne. Als ik zo een verhalen hoor, moet ik dat altijd even laten bezinken. Ik vraag me altijd af; “Hoe kun je nu zo ver verslaafd raken?” en dan ook nog Wim Kieft, die iedere week netjes aanschuift bij Voetbal International. Ik blijf me hier gewoon over verbazen. Na het lezen van dit boek zijn me gelukkig deze dingen duidelijk geworden. Iedereen kan verslaafd raken aan drugs, het maakt niet uit in welk milieu je bent opgegroeid!

• Samenvatting van het boek:

Het boek gaat over Renee Kelder die al op jonge leeftijd verslaafd raakt aan drugs. In het speciaal zoals ze zelf schrijft haar lieveling- drugs GHB. De reden waarom ze drugs gaat gebruiken heeft te maken met haar persoonlijkheid en ook haar gezinssituatie. Ze voelt zich door het gebruiken van drugs een ander mens, waarbij ze zich goed voelt. Doordat ze in contact komt met vrienden die ook veel drugs gebruiken, komt ze in een visuele cirkel terecht waar ze moeilijk uit komt. Na 6 jaar verslaafd te zijn aan drugs kan ze haar dubbelleven niet meer geheim houden en word ze gek van het liegen iedere dag. Ze neemt haar moeder in vertrouwen, zij is toch wel de heldin in dit verhaal, want als haar moeder haar toen niet had bijgestaan, was ze er denk ik niet van af gekomen. 3/4 van het boek gaat over de verslaving, wat ze mee maakt en wat het lichamelijk en geestelijk met je kan doen, het laatste deel verteld ze hoe ze afkickt en weer met beide benen op de grond komt. Het boek is volledig autobiografisch geschreven. Het boek van Renee is te verkrijgen via bol.com voor €18,95

• Mijn mening

Het boek leest makkelijk weg, ik las het binnen 2 dagen uit. Wat je merkt is dat het boek door Renee geschreven is om haar verleden te vergeten, het is geen boek waar nagedacht is over een goed verloop van het verhaal. Maar het verhaal op zich is zo heftig, dat je er ook weinig “special effects” aan hoeft toe te voegen. Ik had alleen wat meer willen weten over hoe ze is afgekickt, hier worden maar een paar hoofdstukken aan toegewijd. Het verhaal was zo indrukwekkend waardoor ik het moeilijk weg kon leggen, het maakte zo een indruk op me dat ik er ’s nachts onrustig van sliep. Na het lezen van het boek ben ik me wel weer bewust geworden van de gevaren van drugs, het kan je leven volledig in beslag nemen. Dus ik begin er in ieder geval niet aan, ik word er zelfs een beetje bang van. Ik vind het fijn om de controle te houden en ben al gek genoeg na het drinken van een aantal alcoholische versnaperingen. 🙂

Het volgende boek wat ik ga lezen is het boek van Wim Kieft, het duurt me te lang voordat het te koop is. Ook dit verhaal wekt mijn interesse! Zodra ik het boek gelezen heb komt ook hier weer een review over.

7.8 Indrukwekkend

Zoals jullie kunnen zien geef ik het boek een 7,8. Je moet dit boek zeker lezen als je meer wilt weten over hoe je verslaafd raakt. Na het lezen van het boek zijn me een aantal dingen duidelijk geworden, ik zal dus niet meer zo snel "schrikken" als iemand me verteld over drugs verslaving.

• Boodschap 7
  • Verhaal 8,5
  • Indrukwekkend 8,5