Tip: Wat je kunt doen tegen nekklachten

0

Tot een half jaar geleden had ik vrijwel iedere dag last van nek klachten, op sommige dagen had ik hier zelfs  zo een last van dat het mijn functioneren beperkte. Ik had dagen achter elkaar hoofdpijn en voelde me gewoon niet fit. Ik heb van alles geprobeerd, sommigen dingen verlichte de klachten wel, maar helemaal weg gingen ze niet. Het probleem van deze klachten is dat je er aan gewend raakt en je pijn grens hoger word, waardoor je er langer tegen kunt. Gelukkig heb ik na veel research en door dingen uit te proberen de oplossing gevonden. Ik heb er nu gewoon geen last meer van en omdat ik weet dat er meer mensen last van hebben vinden jullie hier de dingen die mij geholpen hebben.

Nekklachten hebben verschillende oorzaken, maar het komt voornamelijk door het hebben van een verkeerde houding. Door deze verkeerde houding verkramp je als het ware je spieren en moeten je nek spieren harder werken, waardoor je een overbelasting krijgt. Ik had voornamelijk altijd heel veel last in tijden dat ik wat meer stress had, niet dat ik de hele dag als een gestreste kip door het huis rende, maar ik zat wel vaak verkramp op het werk en ook sliep ik niet ontspannen, waardoor ik het ’s morgens wakker werd met het gevoel wat of ik de hele nacht was wezen stappen.

Toen ik de eerste nekklachten herkende maakte een afspraak bij de dokter, deze verwees me door naar de fysio. Ik ben toen een aantal maanden intensief naar de fysio gegaan. Hij begon over een verkeerde houding, maar ik deed daar toen nog niet zo veel aan. Mijn fysio maakte gebruikte van de methode kraken. Hierna voelde ik me wel verlicht maar de nekklachten kwamen altijd weer terug. Zoals ik al uitlegde ben ik hier een jaar mee doorgegaan, ik maakte mezelf wijs dat het beter ging, maar dit komt doordat je de klachten normaal gaat vinden. Omdat ik niet goed wist wat ik er mee moest ging ik wat zoeken op internet, ik kwam er toen achter dat heel veel mensen hier last van hebben. Ik las toen ook voor het eerst dat je door een slechte houding ’s nachts overdag last kunt hebben van nekklachten. Via via kwam ik toen terecht op de site van ligwijzer.nl. Hier bestelde ik een kussen dat speciaal gemaakt is voor mensen met nekklachten. Het was best prijzig, maar ik was op een punt beland dat het me niet mee uitmaakte wat het koste. Dit kussen is echt fantastisch! In die periode als ik veel last had ging ik wel eens een  uurtje slapen op het kussen, mijn nekklachten namen hierna direct af. Ik kan dit dan ook aan iedereen aanraden!

Maar helaas was dit kussen een verlichting, maar bleef ik last hebben van de nekklachten. Dus ging ik verder zoeken, omdat ik 40 uur op een bureaustoel zit voor mijn werk, bedacht ik me dat de oorzaak ook hier kon liggen. Er kwam een ergonoom ( iemand die gespecialiseerd is in de perfecte houding) langs op kantoor en hij paste samen met mij mijn werkplek aan. Ook kreeg ik een aangepaste bureaustoel. Doordat ik nu probeer om 8 uur per dag in een goede houding te werken heb ik een stuk minder last. Mijn spieren zijn meer ontspannen waardoor de klachten zo goed als verdwenen zijn.

MagnesiumMaar het probleem bij mij lag ook vooral ’s nachts. Ik werd namelijk ook soms op een vrije dag na een aantal uren meer slaap wakker met nekklachten. Mijn moeder (zoals altijd, mijn rots in de branding)  kwam met het idee om voor dat ik ging slapen een magnesium tablet te slikken. Magnesium zorgt dat de spieren ontspannen zijn en ook voor meer energie waardoor je fitter wakker word. Ik slik de tabletten nu een half jaar en ik kan met zekerheid zeggen dat ik geen nekklachten meer heb.

Ik kan niet zeggen dat deze methode voor iedereen helpt, ieder persoon is immers anders, maar ik ben na jaren last te hebben gehad echt helemaal vanaf! Het heeft een aantal jaren geduurd voordat ik wist waar het aan lag. En door de  combinatie van; het kussen, de magnesium en de goede werkhouding; ben ik er vanaf! 🙂

Ik hoop dat de mensen die er ook last van hebben iets hebben aan mijn tips, in ieder geval succes ermee!

Liefs,

Share.

Laat een reactie achter