Filmreview Gooische vrouwen 2

1

Vorige week woensdag ging ik naar Gooische Vrouwen 2. Ik ben een echte Gooische vrouwen fan. Het eerste seizoen keek ik op tv en de overige seizoenen op dvd. Ik denk dat ik geen aflevering heb gemist. Toen een paar jaar geleden Gooische vrouwen 1 uit kwam zat ik dan ook als eerste in de bioscoop. Een paar weken geleden zag ik bij RTL Late Night dat de 2e film in de bioscoop draaide. Ik heb toen mijn vaste bioscoop clan direct geappt om naar Gooische vrouwen 2 te gaan.

• Samenvatting van de film:

De film gaat over 4 vriendinnen die wonen in het Gooi. Rolien (dierenliefhebster), Anouk (mannenverslindster), Claire (zakenvrouw) en Cheryl (vrouw van). Ieder heeft een eigen karakter en typische gewoontes. Nadat Claire Burkina Faso achter zich heeft gelaten en terugkeert naar het Gooi is de vriendinnengroep weer compleet. Natuurlijk maken de vriendinnen samen weer heel wat mee. Zo rijdt de man van Chyrel wéér een scheve schaats en overlijdt de man van een van de dames. Mannenverslindster Anouk kiest een keertje voor haar vriendinnen in plaats voor haar minnaar. Claire besluit om voor het Gooi te gaan en niet voor haar uit Burkina Faso gekomen lover. Wat de dames ook meemaken, de vriendschap wat ze voor elkaar hebben overwint alles. Ze eindigen uiteindelijk met hun 4-en in een huis waar ze samen oud worden. De film is echt een “feel good movie”, waarbij je lekker achteruit kunt hangen en niet veel hoeft na te denken.

• Mijn mening:

Als échte Gooische vrouwen fan kon ik niet wachten om de film te gaan zien. Ik had me er weer erg op verheugd. De film begint anders als voorspelt en dat maakt de film direct interessant. In het eerste gedeelte gebeurde er heel veel. Blijdschap en verdriet wisselen elkaar af. Ik hou van de humor waarmee word gewerkt in de film. Vooral het personage Martin Morero vind ik super geacteerd, ik hou echt van dit personage. Sommige dingen die voorkomen in de film zijn echt typisch en voor de hand liggend, maar ik vind het toch grappig omdat je hier makkelijk in kunt verplaatsen.

In het 2e gedeelte van de film gebeurd er een stuk minder. De 4 vriendinnen gaan samen naar Oostenrijk. Dit vond ik een beetje saai, het was leuker geweest als ze naar Burkina Faso waren geweest. Het kan natuurlijk met een budget te maken hebben waar ze zich wellicht aan hebben moeten houden, maar je merkt dat er af en toe voor de makkelijkere manier is gekozen.
Het voordeel van Gooische Vrouwen is dat het concept er al was en zo sterk is dat het niet veel toeters en bellen meer nodig heeft. Ik vind dat deel 2 niet het succes van deel 1 heeft kunnen overtreffen, maar wel in de buurt komt. Al met al heb ik toch echt genoten van Gooische vrouwen 2. Wil je een avondje lachen met vriendinnen en vooral niet hoeven na te denken? Ga dan zeker naar Gooische Vrouwen 2.

8.2 Awesome

Gooische vrouwen 2 is een echte "feel good movie" waarbij je lekker achter over kunt zitten en niet hoeft na te denken. Vooral de humor en de personages spreken me erg aan. Veel gebeurtenissen in de film kunnen jezelf ook overkomen en dit maakt een film altijd leuk om naar te kijken. Je kunt je verplaatsen in de personages. Gooische vrouwen 2 overtreft niet de 1ste film, maar komt zeker in de buurt!

• Personages 9,5
  • Verhaal 7
  • Humor 9