#TBT Bali: mijn favoriete vakantiebestemming!

Nu de zomer weer in zicht komt en we allemaal druk bezig zijn met het zoeken naar de juiste vakantiebestemming, vind ik het leuk om de vakantiefoto’s van de afgelopen jaren nog eens te bekijken. De foto’s waar ik de biggest smile van krijg zijn de foto’s van Bali. Ik ben er 3 keer geweest, in 2008, 2010 en 2011. Die vakanties hebben grote indruk op me gemaakt. Bali is voor mij een klein paradijsje op aarde. Je kunt er genieten van zon, zee en het strand. Er zijn heel veel bezienswaardigheden voor jong en oud, je kunt helemaal uit je bol gaan in de vele discotheken. Rondreizen maken met de scooter én genieten van de eilandjes rondom Bali, zoals Gili Trawagan en Lembongan. Voor mij dé favoriete vakantie bestemming! Tijd dus voor een TBT van Bali.

BALI 2008

In 2008 ging ik voor de eerste keer naar Bali. Het was mijn eerste lange vakantie en ook nog eens ver weg. We gingen 4 weken samen met nog 2 koppels. Ik was nog nooit zolang op vakantie geweest en normaal ben ik blij als ik na een dag of 10 weer naar huis kan. Maar ik vond het verschrikkelijk toen de 4 weken om waren en we weer naar huis moesten. Het is de vakantie die tot nu toe de meeste indruk op me heeft gemaakt! Omdat we 4 weken daar waren wisselden we de strand dagen af met “doe” dagen. We hebben genoten van het zon, zee en strand gevoel. We maakten een rondreis op de scooter van 4 dagen, we gingen op stap en genoten vooral van alles wat het eiland te bieden heeft.

Bali: the perfect life!

De scooter was de gehele vakantie ons vervoers- middel. We hebben er letterlijk (bijna) het hele eiland mee gezien. Het verkeer in Bali is wel heel anders dan in Nederland, dat kan ik niet uitleggen. Maar Balinezen zijn niet zo bekend met de verkeers- regels.

De scooter was de gehele vakantie ons vervoersmiddel. We hebben er letterlijk (bijna) het hele eiland mee gezien. Het verkeer in Bali is wel heel anders dan in Nederland, dat kan ik niet uitleggen. Maar Balinezen zijn niet zo bekend met de Nederlandse verkeersregels.

Op zoek naar dolfijnen...

Op zoek naar dolfijnen…

En we vonden ze!

….en we vonden ze!

Je weet, I Love Cocktails! Je kunt echt goed stappen in Bali, helemaal top!

Ik ben 2 x in het Bali Safari and  Marine park geweest. De mooiste dierentuin waar ik toe nu toe ben geweest!

Ik ben 2 keer in het Bali Safari and Marine park geweest. De mooiste dierentuin waar ik toe nu toe ben geweest!

Je gezicht wassen met dit water, betekent dat je voor altijd jong blijft! Ik heb het een keer of 3 gedaan ; )

Candidasa is de mooiste plaats om te overnachten. Je hebt er heel veel mooie luxe "hutjes" die langs de zee liggen. In bed kun je de zee horen, echt een aanrader!

Candidasa is de mooiste plaats om te overnachten. Je hebt er heel veel mooie luxe “hutjes” die langs de zee liggen. Vanuit de slaapkamer kun je de zee horen. Candidasa is echt een aanrader!

Kuta Beach. Een van de mooiste, grootste en breedste stranden er wereld! Surfers zijn er gek op. Omdat om 18.00 uur de zon onder gaat, kun je iedere dag genieten van een beautiful sunset!

Kuta Beach. Een van de mooiste, grootste en breedste stranden ter wereld! Surfers zijn er gek op. Omdat om 18.00 uur de zon onder gaat, kun je iedere dag genieten van een beautiful sunset!

BALI 2010

De 2de keer zijn we 3 weken naar Bali geweest, waarvan we 1,5 week samen waren met mijn ouders en mijn oom. Mijn vader is in Indonesië geboren en het was zijn droom om nog een keertje terug te gaan. Ik vond het geweldig om mijn ouders eindelijk Bali te laten zien. We hebben samen een rondreis gemaakt en nog meer mooie plekken van Bali gezien. Ook ben ik samen met Luc naar Gili Trawagan geweest, dit is een van de eilandjes ter noordoosten van Bali. Als je dacht dat witte stranden en een blauwe zee niet bestaan, dan moet je daar heen gaan. Een echt bounty eiland, waar alles op standje relax gaat. Heerlijk!

The Ladies

The ladies

Choco was onze vaste drank verkoper op het strand en is een beetje onze vriend geworden.

Choco was onze vaste drankverkoper op het strand en is een beetje onze vriend geworden.

Het waterpaleis Tirta Gangga

Voor de eerste keer duiken, ik vond het geweldig!

Het bounty eiland: gili trawagan.

Het bounty eiland: Gili Trawagan.

En zoals ik al zei: op Gili Trawagan bestaat er geen stress. Alles gaat op het gemakje.

Avondje stappen! Check die cocktails!

Een echte Balinese fire dance.

BALI 2011

Dit is de laatste keer dat we naar Bali zijn geweest. We gingen in oktober met zijn 2tjes. Net zoals die andere jaren vond ik het jammer om weer naar huis te gaan. Omdat dit de 3de keer was voelde het niet meer echt aan als vakantie maar eigenlijk meer als thuis komen. Je herkent de mensen op het strand, weet precies waar alles winkels, restaurants en discotheken zijn. Ondanks dat we al veel gezien hadden, zijn we dat jaar toch weer op “nieuwe” plaatsen geweest. Bali heeft echt heel veel bezienswaardigheden, je zult je hier nooit vervelen! Ook dit jaar hebben we weer een rondreis gemaakt op de scooter en zijn we naar een ander eilandje naast Bali geweest: Lembongan.

Bali bird park. Het eerste jaar was ik bang om met dieren op de foto te gaan, je ziet dat ik al een beetje getraind ben ; -)

Pura Goa Lawah: Goa Lawah is de belangrijkste tempel voor aangelegenheden met betrekking tot het hiernamaals...

Dream Beach op Lembongan, ik hoef denk ik niet te zeggen waarom.

Dream Beach op Lembongan, ik hoef denk ik niet uit te leggen waar het strand zijn naam aan dankt ; -).

Alle 3 de keren heb ik de hele vakantie een pothelmpje gedragen. Ik heb er zelfs een gekocht om als souvenir mee te nemen!

Mangroven op Lembongan. Ik vond dit heel indrukwekkend. Zeker heen gaan als je er bent!

Raften, we deden het alle 3 de jaren en ik vond het iedere keer weer super!

Dit is de laatste foto wat op Bali gemaakt is, samen met onze "vrienden" van the beach.

Dit is de laatste foto wat op Bali gemaakt is.

Ondanks dat ik al veel gezien heb van het eiland, zou ik mijn koffertje vandaag nog inpakken en morgen weer gaan! Een plekje op aarde waar je zeker eens geweest moet zijn!

Wat is jouw favoriete vakantiebestemming?