Weekend update #week 22 – Barcelona

Deze blogpost typ ik eens niet vanaf de bank in Termaar City, maar vanuit ons appartementje in Barcelona. We sloegen de kermis in Margraten een jaartje over om een week cultuur te snuiven en te genieten van zon, zee en strand. De eerste dag in Barcelona was meteen al een toppertje, kijk je mee?

Vakantie inluiden op vrijdag

Vrijdag om 15.00 uur had ik het liefst 6 vlaggen uitgehangen, want het was vakantietijd! Het blijft toch een heerlijk gevoel om naar huis te rijden wetende dat je een week vakantie hebt. Nadat ik thuis een wasje weg had gestreken ging ik naar mijn ouders. Het is een kleine traditie geworden om met een glaasje wijn de vakantie in te luiden bij pap en mam. We maakten er een moeder dochter avondje van en onder het genot van een glaasje wijn, verzorgde ik mijn nagels en die van mam van een gellakje.

Vakantie inluiden met mam :)

Vakantie inluiden met mam 🙂

Reizen op zaterdag

Ik was niet van plan om in Barelona te gaan sporten, daarom besloot ik om zaterdagmorgen nog een rondje te gaan rennen. Gewoon voor mijn eigen geweten. Het ging best lekker en ik merk dat het rennen steeds makkelijker gaat.

Klats, toch weer 5km in de beentjes.

Op de een of andere manier wil ik altijd het hele appartement gepoetst hebben voordat we op vakantie gaan, eigenlijk is het totaal zinloos want je bent toch niet thuis. Toch is het een fijn gevoel om terug te komen in een schoon appartement. Ik kreeg hulp van mam, dus we waren binnen 2 uurtjes klaar. We pakten samen het koffer in, zodat ik helemaal relax op vakantie kon gaan.

Koffer inpakken, check! : )

Nadat ik nog een paar administratieve dingen had afgehandeld was ik helemaal klaar. Voor de eerste keer in lange tijd had ik gewoon niks op de planning staan. Doordat ik normaliter altijd wel iets te doen heb, voelde dat even raar. Ik plofte uiteindelijk met een tijdschrift op de bank en wachtte totdat Luc thuis kwam van zijn werk.

Rond half 7 vertrokken we naar het vliegveld, ik ben zo iemand die altijd graag 2 uur van te voren aanwezig wilt zijn. Vanaf het moment dat je aankomt op het vliegveld begint voor mij de vakantie. In een boek winkeltje zag ik een boek liggen “leven zonder smartphone stress”. Zoals velen ben ik verslaafd aan mijn telefoon (ik ben heel eerlijk) en leek me dit een goed boek om op vakantie te lezen.

boek, leven zonder smartphone stress, vakantie, vliegtuig

Ik ben pas bij het begin en zal in een aparte blogpost vertellen of het ook echt geholpen heeft.

Nadat we uiteindelijk rond 22.30 aankwamen in Girona, was het nog ongeveer een uur met de bus naar Barcelona. Daar pakten we een taxi naar ons appartement. We gingen nog een klein hapje eten en nadat we ons koffer uitgepakt hadden gingen we rond half 3 slapen.

Top zondag in Barcelona

Wat is het toch een heerlijk gevoel om wakker te worden in een ander land waar het in de ochtend al lekker warm is. Nadat we een uurtje hadden uitgeslapen gingen we op pad. Ik vind het leuk om niet alleen maar naar de bekende toeristische plekken te gaan en via de website Bruisend Barcelona las ik iets over een food truck markt.

We pakten een beetje op goed geluk de metro, want ik wist natuurlijk niet zeker of deze markt leuk zou zijn. Nadat we via google maps uiteindelijk de markt gevonden hadden was het echt nog leuker dan ik had verwacht. Er was muziek, heerlijk eten, verrukkelijke cocktails én heel veel leuke kraampjes. Het vakantiegevoel zat er meteen in.

cocktails, food, zon,

Zondagmiddag @ de palo alto markt. Cocktails, zon en eten. Wat wil je nog meer?

picknicken, palo alto markt

Picknicken, i like it! : )

good food, palo alto markt

Good food….

barcelona, good food, tapas, cocktails

…wat ik natuurlijk even wilde proeven ; ) Het eten was heerlijk vers en tot nu toe het lekkerste wat ik heb gegeten in Barcelona.

Nadat we een paar uurtjes hadden rond gelopen vonden we het tijd om naar het strand te gaan. We renden er nog net niet naar toe. Het ultieme geluksgevoel is zonnen op het strand met op de achtergrond het geluid van de zee!

beach life, zon, zee, strand, mango,

“hoe een mens tevreden kan zijn met dingen die helemaal gratis zijn”

Ik viel in slaap in de zon en ondanks dat we ons heel goed hadden ingesmeerd waren we beide een beetje verbrand. Dan merk je weer hoe weinig zon we in Nederland hebben. Het leek ons daarom beter om even uit de zon te gaan en pakten de metro naar de Ramblas. Het was ongeveer 13 jaar geleden dat ik daar voor het laatst was geweest maar sommige dingen kon ik me nog wel herinneren.

Ramblas, spanje, barcelona

Fontein in de buurt van de Ramblas

Na een uurtje te hebben geslenterd over de Ramblas werd het tijd om terug te keren naar ons appartement. De eerste dag in Barcelona was al een toppertje! Ik zal, nadat ik een aantal hotspots heb verzameld, een aparte blogpost over Barcelona schrijven.

Ik ga nog even genieten van mijn vakantie ; )