Weekend update #week23 – Back home

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan, zegt mijn vader altijd. Helaas kwam er ook een einde aan onze vakantie in Barcelona. Het was een heerlijke week en we hadden geluk met het weer! Het was dan ook een echte domper om zaterdag midden in een regenbui te arriveren op Maastricht Aachen Airport. Mijn belofte om de zon mee terug te nemen heb ik helaas niet kunnen waarmaken ; )

Laatste vakantiedag op vrijdag

Onze laatste vakantiedag sloten we af met een kabelbaan trip naar Montjuïc, vanuit hier heb je een prachtig uitzicht over Barcelona. Zoals jullie misschien weten heb ik last van hoogtevrees, dus het was voor mij weer een echte overwinning om in de kabelbaan te stappen. Eenmaal onderweg kon ik er wel van genieten, al had ik wel last van klamme handjes.

kabelbaan, hoogte, barcelona, trots

Met die Kabelbaan achter me gingen we 84,5 meter de lucht in, whooehooe. Ik ben toch wel een beetje trots op mezelf : )

Nadat we aangekomen waren op de berg, bezochten we eerst Castell de Montjuïc. Ik ben gek op verhalen uit de middeleeuwen en wil dan altijd precies alles weten. Je hebt vanaf het Kasteel een prachtig uitzicht op de haven en over de stad Barcelona.

Barcelona, uitzicht,

Vanaf het kasteel heb je mooi uitzicht over Barcelona.

We liepen vanaf het Kasteel naar onder en stopten bij Stadion Olympic, hier vonden de Olympische spelen van 1992 plaats. Omdat het stadion helaas dicht was, liepen we verder naar Olympic & Sports Museum Joan Antoni Samaranch. Ik vond dit heel interessant en natuurlijk kwamen we onze eigen Johan Cruijff tegen.

Als voorlaatste stopten we bij Poble Espanyol, het is eigenlijk Spanje in het klein. Je vind er architectuur uit het hele land, de smalle straatjes maken het geheel heel gezellig! Je kunt er romantisch dineren en je vind er kleine winkeltjes. Echt een aanrader om heen te gaan als je in Barcelona bent.

poble espanyol, andalusie, bloempotjes, Barcelona

Dit gedeelte stond voor Andalusië. Is het geen plaatje zo met die bloempotjes?

Poble Espanyol, Barcelona, Spanje

Poble Espanyol

De laatste stop was bij de Font Màgica Montjuïc, de magische fontein van Barcelona. Ongeveer 14 jaar geleden had ik deze voor het laatst gezien samen met mijn ouders en Steef. Ik kon me het een ander nog wel herinneren. Het zien van de magische fonteinen van Barcelona bij zonsondergang was een mooie afsluiting van onze vakantie!

Font Magica, Montjuic, Barcelona, magische fonteinen

Font Màgica Montjuïc Barcelona, de magische fontein.

Back home op zaterdag

Zaterdag moesten we helaas het zonnige Barcelona inruilen voor het regenachtige Nederland. We moesten om 11.00 uur uit ons appartement. We vlogen pas om 18.00 uur, dus we hadden de tijd om nog wat te ondernemen. Maar omdat we 2 koffers en een tas moesten meeslepen én de metro naar het centrum een storing had, besloten we om te chillen en pakten we uiteindelijk op tijd een taxi richting vliegveld.

terug naar huis

Terug naar huis : (

Wassen en strijken op zondag

Het enige dat ik kan missen als ik op vakantie ben is mijn ontbijt. Ik heb een vast ritueel als het om ontbijten gaat. Een bakje yoghurt met muesli, aardbeien en een zacht gekookt eitje. Op vakantie smaakt dat toch altijd net iets anders.

Mijn favo ontbijt! Ik kan niet functioneren zonder.

De rest van de dag draaiden de wasmachine en droger op volle toeren en streek ik de hele wasmand leeg. Schoenen, tassen en petten werden gewassen, zodat ik weer fris en fruitig aan de nieuwe week kon beginnen.

De schoenen moesten er ook aan geloven

De schoenen moesten er ook aan geloven ; )

De vogels hadden goed hun best gedaan, dus ook de auto ging even door de wasstraat.

De rest van de avond zat ik zenuwachtig op de bank, Steef had me namelijk geappt dat “het was begonnen” ; ) Ik vond het erg spannend! Op 13 juni is Elive Franssen geboren, het is een prachtig meisje! Ik ben een trotse tante ; ) Met dit mooie babynieuws sluit ik deze weekendupdate af.