The Bieber fever – review Purpose tour

2

Het is ongeveer een week geleden dat meneer Justin Bieber in zowel Nederland en België zijn concerten gaf. Ik was aanwezig bij zijn concert woensdag 5 oktober in het Sportpaleis in Antwerpen. Als je me 10 jaar geleden had gezegd dat ik naar een concert van Justin Bieber zou gaan, had ik je recht in je gezicht uitgelachen. Maar ik moet stiekem een beetje bekennen dat ik tegenwoordig toch wel fan ben van zijn muziek. Toen ik hoorde dat de Biebers in Nederland en België ging optreden wilde ik hier graag bij zijn! Met een busje gevuld met 8 dames vertrokken we op 5 oktober richting het Sportpaleis.

Show

Er zijn al heel wat reviews gepasseerd over het concert van Justin Bieber. Hetgeen wat natuurlijk bij iedereen blijft hangen is dat Justin zijn liedjes playbackt. Het klopt inderdaad dat hij niet al zijn liedjes live meezingt, maar ik kan niet zeggen dat ik me hier nu echt aan gestoord heb. Daarentegen is de show (lees: vuurwerk, water, trampoline, drum en gitaarsolo) zo overweldigend dat het niet live zingen naar de achtergrond verdwijnt. Als je heel kritisch wilt zijn, kun je hier over vallen, maar als je naar het geheel kijkt was het echt wel een concert van wereldformaat. Ik had zelf bij het begin van de show een kippenvel momentje en dát had ik tien jaar geleden toch echt niet gedacht!

The Bieber fever - review purpose tour

Talent

Justin heeft een aparte persoonlijkheid; ik kan me voorstellen dat velen zijn nonchalante, soms arrogante houding totaal niet fijn vinden. Maar je kunt zeggen wat je wilt over hem, hij heeft echt talent. De liedjes die hij wel live, a capella met gitaar zong, waren heel mooi. Een totaal kippenvel momentje! Ook gaf hij nog eventjes een drum solo weg. Ik kan er altijd van genieten als mensen talent hebben en dat heeft de Biebers! Wat je niet moet vergeten is dat het wereldnieuws is als hij boodschappen gaat doen, iets wat ik wekelijks doe. Als je altijd wordt toegejuicht en gevolgd wordt bij alles wat je doet, kan ik me best voorstellen dat het moeilijk is om niet naast je schoenen te gaan lopen.

The Bieber fever

Als ik naar een concert ga vind ik het altijd leuk om de liedjes te kunnen meezingen. Van Maud “leende” ik een half jaar de CD van Bieber, zodat ik ieder liedje tijdens zijn concert heb kunnen mee blèren. Van “Baby”, tot “Mark my Words”, ik kon ze allemaal meezingen en was dan ook deze avond een echte Belieber.

The Bieber fever - review Purpose tour

De CD heeft inmiddels plaats gemaakt en de Bieber fever is over. Ik heb een fantastische avond gehad en zou zo, als hij over een aantal jaar weer zo een zelfde goede CD maakt weer naar zijn concert gaan!

Till next time!

Liefs,